Vandkantsdanmark har også en stemme | Halsnæs Radikale Venstre

Vandkantsdanmark har også en stemme

Vandkantsdanmark bliver ofte overhørt. Også i reginspolitik. Men det skal ikke kun handle om super hospitaler, letbaner, store event i København eller møder i EU.

Som regionrådskandidat stiller jeg op, for at få det nære i spil. Specielt i forhold til sundhedsvæsenet. Vi skal arbejde stenhårdt for at skabe tryghed, lighed og nærhed for borgerne i vores region. Sundhestrekanten, med hospitalerne - kommunerne og familielægerne skal sættes i fokus. Det må ikke blive en bermudtrekant hvor patienten forsvinder. Vi skal have nytænkt vores lokale sundhedshuse, hvor der skal foregå meget mere forebyggelse, patient- og pårørendeuddannelse og behandling, det går jeg til valg på.

På trafik området, skal alle hjørner af regionen serviceres. I årevis har det handlet om Metro og Letbane i København. Nu må vi få bus og lokalbane trafik til at virke, helt ud i de yderste kroge af regionen. Det skylder de borgere der gerne vil bo i vandkantsdanmark, det skylder vi de unge der gerne vil uddanne sig og samtidig blive boende i deres by, de skylder vi de mange der skal pendle for at komme på arbejde. Tid til kollektiv trafik i vandkanten, det går jeg til valg på.

Og de mange event´s som partout skal til de store byer i regionen, skal spredes ud. Vi har korte afstande, og masser at byde ind med i vandkantsdanmark. Prøv os af, det kunne jo være at det åbner øjenene op for, at ikke alt skal foregå i centrum af København. Vi har fantastisk natur, fantastisk engagerede frivillige og ikke mindst plads. Så kom bare med de store events til regionens yderkommuner, det går jeg til valg på.

Så når du skal sætte din regionsstemme, så overvej at stemme på en der gerne vil give vandkantsdanmark en stor stemme i regionen.