Tove Rønne stiller op for Radikale Venstre i Halsnæs til KV17 | Halsnæs Radikale Venstre

Tove Rønne stiller op for Radikale Venstre i Halsnæs til KV17

Som læge er Tove Rønne selvfølgelig meget fokuseret på sundhedsområdet, og på hvordan det nære sundhedsvæsen opleves for borgerne i Halsnæs. Helt specifikt vil Tove arbejde med at færre bliver indlagt unødigt på Nordsjællands Hospital i Hillerød.

Virkeligheden er, at mange kronisk syge borgere i Halsnæs bliver genindlagt på grund af usikkerhed og angst. Det er ofte helt unødvendigt og kan undgås, hvis eksempelvis sundhedshuset kan lære kronikere at leve med sin sygdom og undgå yderligere diagnoser og komplikationer.

Fokus på børn, unge og uddannelse er også et meget vigtigt område at fokuserer på i det lokalpolitiske arbejde. Men Tove vil også gerne have fokus på et element yderligere, nemlig erhvervsmulighederne for de unge i kommunen. Det første job er utrolig vigtigt, og vi skal sikre at vi har et rummeligt arbejdsmarked i kommunen, hvor der er lærer- og praktikpladser og jobmuligheder for vores unge.

Vores udfordringer som pendler kommune og de trafikale flaskehalse skal håndteres. Og så skal vi se på de nye teknologiske muligheder, som gør at vi kan se på nye løsninger på gamle problemer.