Najma Hussain stiller op for Radikale Venstre i Halsnæs | Halsnæs Radikale Venstre

Najma Hussain stiller op for Radikale Venstre i Halsnæs

Najma Hussain har valgt at stille op til kommunalvalget for Radikale Venstre i Halsnæs.

Som mor til to skolesøgende børn, har Najma stor viden og interesse i de udfordringer der ligger for vores skoler i kommunen. Og netop trivsel og faglighed er områder som er udfordret, ifølge de mange undersøgelser der findes om skolerne i Halsnæs.

’Jeg bliver så ked af, at se undersøgelserne der viser at trivslen blandt skolebørn og lærere i Halsnæs er så lav’ siger Najma Hussain - Det har stor indflydelse på motivationen i dagligdagen, og god trivsel er forudsætningen for et godt læringsmiljø.

’Mine egne erfaringer fortæller om svag eller helt manglende klasseledelse, stort elevfravær, ringe eller slet ingen opfølgning på afleverede opgaver eller lektier, upræcise mødetider, manglende konsekvens, regelledelse og masser af konflikter. Der er en hård omgangstone, uro i timerne, megen skæld ud – altså i det hele taget er det alt for ofte en dårlig oplevelse at gå i skole’.

Sådan skal det ikke være. Vi skal udvikle skolen til at være et godt sted at være, et godt sted at opnå faglige og sociale kompetencer og et godt sted at være ansat.

Radikale Venstre vil investere i vores skoler, vi vil øge fagligheden og skære ned på det voldsomme vikarbudget.

Det er Najma Hussain´s hovedfokus i den kommende valgkamp – og hun ved hvad hun taler om, med to børn der går i skole i Halsnæs og fra hendes erfaring fra skolebestyrelsesarbejde.

Radikale Venstre i Halsnæs har nu seks kandidater klar til kommunal valget, udover Najma Hussain fra Frederiksværk stiller følgende op: Jesper Kirkebye Andersen (Ølsted), Magnus Dræby (Hundested), Tove Rønne (Hundested), Niels Bendix (Lille Havelse) og spidskandidat Morten Lorenzen (Liseleje).