Radikale Venstre i Halsnæs

Dårlige normeringer skal på dagsordenen

Idag havde vi besøg af Martin Lidegaard fra Christiansborg (tidl. Udenrigsminister og minister for Energi og klima for Radikale Venstre).

Vi startede dagen ved Kregme rundkørslen, hvor Martin Lidegaard fik syn for sagen med vores flaskehals, når man er pendler i Halsnæs. At skulle vente 20-30 minutter, hver vej, for at komme ud og ind af kommunen er ganske enkelt ikke i orden. Det giver ingen mening. #trafikpropper

Vi besøgte herefter Hundested Havn, hvor havnedirektør Søren Brink oplagt fortalte om den flotte udvikling Hundested Havn er igang med - og hvordan han gerne ser at vi bl.a får Maritime Uddannelser til Hundested. Det giver mening. #hundestedhavn

Derefter gik turen til New Nordic Youth Efterskolen. Jane Holstein og Dennis Perschke tog imod og de er de fantastiske iværksættere, der har skabt en efterskole, som så sent som igår havde mere end 500 gæster på besøg. Alle er vilde med efterskolen som satser på iværksætteri, mediedesign og teknologi. Med 90 elever og godt 20 arbejdspladser har NNY etableret sig i Halsnæs - og de har tænkt sig at blive her. "SFO for teenagere" Det giver mening. #newnordicyouth

Så sluttede vi formiddagen med et besøg på daginstitutionen Musereden, som kunne fortælle om konsekvenserne af de utrolig dårlige normeringer, hvor både børn, medarbejdere og forældre bliver stressede af de alt for få pædagoger som kommunen tillader. De 1000 første dage er de vigtigste i et barns liv, og vi skal have bedre normeringer i Halsnæs. Det modsatte giver ingen mening. Velfærd for 0-6 årige. #bedrenormeringerihalsnæs

Til sidst blev vi interviewet af Frederiksborg Amts Avis om besøgene og primært omkring Radikale Venstre´s fokus på Børn, Unge og Uddannelse i valgkampen i Halsnæs. #radikalevenstrehalsnæs

Da vi besøgte Hundested Havn var der også tid til at besøge Egeværk, og se de fantastiske møbler, trækunst og vikingskibe, som er skabt sammen med glasværket Backhaus-Brown. Mette fra Egeværk overrakte Martin Lidegaard en gave, verdens mindste snurretop - som helt sikkert vil findes på Martin´s skrivebord på Christiansborg. #egevaerk

En god dag i en god sags tjeneste - vi fik masser af relevante input til vores politiske arbejde, her lokalt i Halsnæs og på Christiansborg - tak for at I tog så godt imod os, Hundested Havn, New Nordic Youth og børnehuset Musereden.