21-0 er fint, men der mangler noget

21-0 er flot, men der mangler noget.

Borgmesteren skal have stor ros for at skabe en inddragende og anerkendende dialog i Byrådet. Kronen på værket, var da et samlet og enigt byråd (21-0) kunne underskrive budgettet forleden. Flot og historisk. Det er milevidt fra den kultur og stemning der har været i byrådet i tidligere. Hurra for det og tillykke til alle der har bidraget.

MEN, vi må passe på at vi ikke glemmer nogle af de væsentlige opgaver som i den grad udestår i vores kommune. Og som ikke har nydt godt af den penge-regn som kommunen har modtaget fra Folketinget.

Hvad gør vi med den store gruppe af utilpassede unge, som har et overforbrug af alkohol og stoffer ?

Hvad gør vi med den store fraværsprocent, som eleverne i vores folkeskoler har ?

Hvad gør vi med den voksende gruppe af borgere der er stærkt overvægtige og og den stigende gruppe af borgere som har flere kroniske sygdomme ?

Hvad gør vi med vores utilstrækkelige idrætspolitik, der bl.a betyder at flere og flere pendler ud af kommune for at dyrke deres idræt ?

Hvad gør vi med den tandløse borgerinddragelse vi har i kommunen ?

Hvordan får vi omfavnet klima dagsordenen ordentlig i kommunen ?

Hvordan får vi etableret flere arbejdspladser i vores kommune ?

Hvornår får vi reel handling på etablering af sikre cykelstier ?

I Radikale Venstre klapper vi gerne i hænderne over at byrådet er blevet til en dejlig fætter/kusine fest. Men samtidig gør vi høfligt opmærksom på, at der stadig er meget vigtige opgaver der ikke er løst. Og så håber vi, at det kommende kommunalvalg ikke nødvendigvis giver genvalg til alle de siddende politikere, for der er plads til fornyelse og behov for nyt blod i familien.

Debat indlæg er bragt i Frederiksborg Amts Avis d.13/10/20